18 jul: Gatlinburg

Foto's komen z.s.m.

Hier in de Great Smoky Mountains willen we graag Cades Cove bezoeken, een open vlakte waar veel wildlife te zien zou zijn. De beste tijd is 's morgens vroeg hebben we begrepen. Gisteravond bespraken we wanneer dat te doen of zaterdagochtend of zondagochtend, de dag dat we hier vertrekken. We besloten het maar zaterdag te doen.

Vanmorgen dus om 06.15 uur uit bed, snel wat aangetrokken douchen doen we wel later, en op weg. Het is nog zo'n drie kwartier rijden vanaf hier. Onderweg zagen we al een bord dat de loop in Cades Cove afgesloten was tot 10.00 uur, maar ja we zijn hier natuurlijk niet bekend en dachten misschien kun je evengoed wel een stukje erin, en begint de loop iets verder op. Nou mooi niet dus. Rijden we dat hele eind zo 's morgens vroeg om te horen dat als sinds 20 jaar op woensdag en zaterdag Cades Cove tot 10 uur dicht is t.b.v. wandelaars en fietsers. Wij hadden geen zin in lopen, hadden de juiste spullen niet aan en nog niet eens gegeten en gedronken en verder ook niets bij ons. Slechte voorbereiding dus, ik had gisteren wel gekeken of het park open was en dat zijn ze 24 uur p.d. 365 dagen per jaar, maar dit had ik niet gelezen.

Met de pest in ons lijf reden we maar terug - geen Cades Cove voor ons - en om 09.15 uur zaten we aan het ontbijt bij Golden Corral. Hierna zijn we terug naar het hotel gereden en hebben lekker genikst, alhoewel dat ook niet helemaal lekker voelt omdat je het idee hebt dat je veel moet doen/zien omdat je hier maar zo kort bent. Maar we hadden even geen zin. De kinderen zijn gaan zwemmen, Prospero is weer gaan slapen en ik ging even met het weblog verder.
's Middags deed ík even een dutje, en keken Prospero en de kinderen op de kamer een film.

Hierna hebben we ons lekker opgeknapt en zijn we om een uur of half vijf de Roaring Fork trail gaan rijden. Hier rijd je door een dicht bebost gedeelte van het park met constant een riviertje naast je. Ook kun je hier nog een wandeling naar een waterval doen, maar ik weet niet wat het is, het ligt waarschijnlijk aan ons, maar we hebben er niet zo'n zin in, het trekt ons niet. Wel klimmen we nog ergens naar beneden en daar in de rivier klauteren Prospero, Aletta en Leandro weer over de keien in de rivier.
Het is heel mooi hier maar als je van natuur spektakel houdt is het westen indrukwekkender (tenminste dat vinden wij). Na deze route gaan we - de meeste stemmen gelden - opnieuw naar de (vreetschuur) Golden Corral.

Gatlinburg is een vreselijk druk toeristisch plaatsje, wij houden best van een beetje reuring maar hier is het in de hoofdstraat zó druk dat de moed je ontgaat er te lopen. Met de auto is er ook geen doorkomen aan. Wij vinden het iets te veel van het goede (van de economische crisis is niet veel te merken).

Terug in het hotel gaan Aletta en Leandro nog in de Whirlpool en het zwembad, dat is geopend tot 23.00 uur. Wij kijken wat tv en om half elf gaan we lekker naar bed.