15 jul: Washington - Natural bridge

Foto's

Vanmorgen staan we bijtijds op en zitten om 07.45 uur aan het ontbijt, hierna pakken we weer de spullen in en Leandro en Aletta brengen de koffers alvast naar de auto. Ik maak met m'n telefoonkaart vanaf de hotelkamer nog even een telefoontje naar Birdsunderwater om een reservering te maken voor volgende week om te gaan zwemmen met Manatees.
Gelukkig is er nog voldoende plaats voor de tocht om 06.15 uur 's morgens.

Als alles ingeruimd is, is het alweer 09.45 uur als we vertrekken, drie kwartier na het schema dat ik in m'n hoofd had. Het duurt zeker nog een uur voordat we Washington uit zijn, er is een ongeluk gebeurd en het is gewoon druk op de weg. We rijden richting Front Royal waar we het Shenandoah National Park in gaan. Het is hier erg mooi en bij verschillende viewpoints stoppen we om even te kijken en wat foto's te maken.

Inmiddels hebben we honger gekregen en we stoppen bij Elkwallow Wayside om iets te eten en omdat we gelezen had op het blog van Anita dat zij hier beren gespot hadden. We vragen binnen in de winkel of er beren in de buurt zijn. Er wordt gezegd dat er een moeder beer met cubs steeds in de buurt is maar vandaag nog niet gezien. Ze komt meestal naar de appelboom aan de rand van het parkeerterrein. Wij kijken goed in de rondte maar hebben geen geluk, wel spotten we 2 hikende monniken, ook wel bijzonder.

We rijden verder over de Skyline Drive op een gegeven moment houden we het voor gezien, het is allemaal erg mooi maar wel een beetje allemaal van hetzelfde. We gaan de I-81 S op en we hebben nog wel een paar uur te gaan. Tegen zessen komen we op de campground aan waar we een cabin gehuurd hebben.

We pakken onze spullen uit en weten eigenlijk niet goed wat we zullen doen met eten, we hebben geen zin om te barbecuen omdat we geen spullen hebben en na al dat rijden van vandaag ook geen puf meer hebben om een supermarkt te gaan zoeken.

Het is trouwens een mooie campground, waar we weer het fenomeen "Christmas in July" tegen komen net als op de camping in het Amish gebied. En weer vergeet ik te vragen naar de betekenis, je ziet in ieder geval allemaal kerstversieringen op de camping.

Nadat de kinderen gezwommen hebben en gespeeld in de gameroom moeten we toch maar wat gaan eten. Het is inmiddels half negen en Prospero heeft een biertje genomen en trouwens ook al de hele dag gereden en heeft geen zin meer om op pad te gaan.

Samen met de kinderen ga ik op zoek naar een tentje om wat te eten te halen, uiteindelijk blijkt dat nog een eindje rijden te zijn als we een SubWay tegenkomen, daar laten we heerlijk broodjes klaarmaken die we even later bij het kampvuur opeten.

Ook roosteren we nog wat marshmallows boven het vuur en het campinggevoel is weer compleet.